חיים 229x300 - אודות
מי אני?

שמי חיים אפרתי, אני גר בישוב קדומים ואני איש חינוך כבר למעלה מ30 שנה.

 

איך התחילה כתיבת חוברות “יגעת ומצאת”?

לאחר שסיימתי את לימודיי בישיבת כרם ביבנה עברתי ללמוד בכולל מר”ץ במבשרת ציון, בתום שלוש שנות לימודים עברתי ללמד בישיבת בני-עקיבא ברעננה ובמקביל, בבית הספר “יבנה” ברעננה בו לימדתי בכיתות ה’-ו’. בכיתה ו’ זכיתי ללמד את רועי קליין הי”ד ובכיתה זו נוצרה החוברת הראשונה.
לאחר 6 שנים בישיבת רעננה עברנו לגור בישוב קדומים

אחת המורות שהושפעתי מהן הייתה נחמה ליבוביץ’. זכיתי לשמוע ממנה שיעורים בתנ”ך בימי שישי במשך שלוש שנות לימודי בכולל. היא הדגישה בשיעוריה את חשיבות העבודה הניתנת בכל שיעור וכך למדנו, כל תלמיד כותב את תשובותיו והיא הייתה עוברת בינינו ומעירה. כשהייתה משבחת את העבודה חשתי בעננים.

לאחר שסיימתי את לימודיי בכולל, התחלתי ללמד בישיבת בני עקיבא ברעננה ובבית הספר “יבנה” ברעננה, שם למדתי את חשיבות עבודתם של התלמידים במהלך השיעור. נוכחתי לדעת שהתלמידים מקשיבים למורה 20 דקות לכל היותר ולאחר מכן צריך לתת להם לענות על שאלות. התחלתי לחבר דפי עבודה וברוך ה’ ראיתי ברכה בעמלי, השיעורים הפכו מעניינים יותר, הספקנו יותר והתלמידים נהנו. כבר אז ידעתי שברצוני להוציא את דפי העבודה לשימוש רחב יותר, ואכן, לפני קרוב לשלושים שנה החלטנו להדפיס את דפי העבודה כחוברות.

 

מה משמעות השם “יגעת ומצאת”?

כאשר ישבנו, אשתי ואני, לחשוב על שם לחוברות, כאחוזי רוח נבואה נזרק מפינו ביחד השם “יגעת ומצאת”.
השם יגעת ומצאת אינו מובן. הרי מציאה באה בהיסח הדעת ללא עמל. אך הכוונה היא שכאשר אדם יגע ממש בתורה הוא מקבל כישרונות חדשים, כוחות חכמה ותבונה – בדרך מציאה.

ישנו סיפור על תלמיד אחד בישיבת מרכז הרב, שיגע בתורה ולא מצא. פעם אחת ישב אותו תלמיד אחרי הלימוד ובכה כמה שעות. למחרת, במהלך שיעור כללי בישיבה הוא שאל שאלה מצוינת ומאז המשיך וגדל ונעשה תלמיד חכם חשוב.